Thursday, July 3, 2008

Nak jugak yang itu

Malam tadi aku dah berjaya dengan misi membeli stok pampers Ain...beli untuk sebulan terus...so far aku duk survey pampers AIn yang paling murah kat Bintanglah...27.90 untuk 32 keping. Bayangkanlah kekawan berapa sebulan aku spent for pampers... ain pakai saiz XXXL (umur 2 tahun baru). Hanya Drypers saja yang ada saiz XXXL tu so terpaksalah spent 111.60, susu kalau harga promosi 141.33 (dutch lady 123-honey( sib baik susu yang murah...Jimat kat situ). Elaun ain abahnya bagi 350 per month...Side aku lah spent for Ain untuk Baby sitter + Insurance dia totally = 320...overall untuk Ain sorang habis 670 per month....Spent utk abah and ibu nothing...Sob..sob..sob...

Ada kisah lucu kat BINTANG tau,,,dia orag ada buat ala2 roda impian tulah...kalau pembelian 50 ke atas in one receipt dapat main untuk 1 pusingan. Hadiah2 dia ada 3 barang semuanya ( no 1 hingga 3 saja)

kalau bola jatuh no 1 dapat mangkuk cantik
nombor 2 dapat mug
nombor 3 mangkuk yang hadiah sabun daia tu..(tak naklah aku yang ni)

hadiah tu kira oklah semuanya untuk bulan ni..bulan lepas hadiah tak apa2tah..yang paling catik pinggan yang lain apa kebenda tak tau...

bulan lepas abah Ain dapat benda yang aku tak tau apa ke fungsinya dan aku rasa memnag tak de fungsinya...(kalau ada cabel boleh jugak tunjukkan kat sinikan)..sekarang ni ain buat main2 and baling2..tak bertuah langsung abah...

so untuk malam tadi kita org belanjakan kat bintang dalam 100 lebih. dapatlah 2 roundkan...masa kat cashier lagi aku dah ckp kat abah

Bah...nanti ibu nak yang hadiah mangkuk comel tu....
mana?nombor berapa mangkuk tu
tak tau...nanti tengoklah.....tapi ibu nak yang tu gak janganlah tangan abah tak bertuah macam tempoh hari ...(dialog itu kekwanku telah ditranslet olehku....semua ikut bahasa kelate ya perbualan kami berdua)

ibu buat sendirilah nanti

tak naklah..malu.... (e..tak de lah aku nak buatnya)

so pas bayar tengokk2 resit 100 lebih..

ha abah ibu nak dua2 mangkuk cantek tu...

abahAinpun mulalah dengan berhati2..tak nak hampakan bini dia yang beria2 nak mangkuk tu..macamlah mahal kalau nak belikan...

tuing....tuing boleh tu melantung2...tut...tutttt..jatuh nombor

satu

YEEEEEEEE......................no satu bererti mangkuk tuuuuuuuuuuuuu.................berbunga hati ibu....sengih...

round kedua lak...

berdebar gak tau....tuing2 tuing bola melantut dan mata kita duk ikut rentak bola tu....last kali dia lepak kat nomborrrrrrrrrrrrrrrrrr nommmborrrrrrrrrrrrrrrrrrrr 1 okey....

So pulanglah ibu Ain dengan 2 mangkuk comel itu .....

berlagak betullah abah Ain.......kunun2 hebatlah tu......

No comments: