Saturday, April 19, 2008

Love Story-Part 3

"Nak keluar dengan adik orang ye" soal akakku (tika itu kami tinggal bersama di umah sewa )

aku membiarkan mereka berdua berborak. serious aku katakan, inilah first time aku nak keluar jumpa lelaki ( mungkin ko orang anggap aku ni kekampungan sangat, umur 21 tahun baru nak cuba2 berkenalan dengan lelaki)..tak..classmate lelakiku ada tapi sekadar berhubung masa sesi persekolahan je lah..dalam kuliahpun sama rakan-rakanku semuannya perempuan yang coursemate laki hanya kenal macam gitu2 je).


kami saling berbalas senyuman..air mukanya ternyata menyembunyikan gundah gelana. Dan petang itu, garaj kereta berhampiran flet umah sewaku, ditepi longkang, pohon betik( buah betik yang masak jatuh menimpa my hubby aku..kah..kah..abis baju dia..) itu menjadi saksi pertemuan pertama kami ( tapi tika itu hanya kawan) dan tak lupa jugak...dia kena berak dek burung..dan dari saat itu, pertemuan demi pertemuan kami aturkan. Pastinya pertemuan kami hanyalah sekitar UPM, Flet dan tasik yang ada kura-kura (juga dekat dengan flet umah sewaku)..paling jauhpun mines ( 3 KM from UPM)-he..he..dekatlah jugak tu..


9/9/99 - menjadi sebahagian tarikh indah kami sampai saat ini


Saat itu...aku menyatakan persetujuan menerima si dia sebagai "pengarang hati, pengarang jantung dan seangkatan dengannya"..(kekasihlah). jelas riak wajahnya mensyukuri akan keputusanku ini, senyum lebar di wajahnya...yang pasti aku tidak meletakkan dirinya adalah jodohku...aku menerima andai kasih kami putus ditengah jalan. Tapi apa yang aku pasti aku semakin merinduinya,menyayanginya setiap detik dan saat..Kami meredah hujan, berpanas dan berselut ( habis kasut mahalku masuk dalam selut sedalam buku lali)- gara2 my hubbyku yang degil itu (kalau dia baca ni tentu tergelak besar)- sampai sekarangpun kalau kami tiga beranak pusing2 kat UPM, dia akan kata


" Ain..situlah kasut ibu masuk dalam selut"...kah..kah..kah gelak besar my hubby aku


" Ain kat sinilah..ibu majuk dan tak perasan plastik rotrat dalam lipatan seluar dia(aku lupa nak buang)..pas tu siap jalan2 tinggal abah..dia pegi tengok kuda sorang sorang dengan plastik masih ada kat seluar dia"


"kat bawah itu...kat atas pokok itu....tepi longkang ini...". macam ni lah my hubbyku kalau pusing2 tiga beranak melewati lokasi kami berdua masa dulu2...


Perjalanan kasih kami jua dilanda badai..dengan sikap sensitifnya dan ditambah sikap ala2 kasar manja aku, ada kala kami majuk ( lonipun sama gak)- rimas aku dengan sensitiviti my hubby aku ni...cuma masa mendewasakan kita..pandai2lah aku memahami sensitiviti dia dan pandai2lah tahu apa yang membuatkan dirinya sensitif ( so kita jangan buatlah- kalau nak buatpun buatlah dalam hati (ada ke istilah ni)


Perbezaan inilah yang menyatukan kami sehingga kini....





2 comments:

MaMa AdRiAnA said...

waduh2....... sebenarnye seronot mengingatkn kisah2 lama ini. Saat2 itulah yg kekdang membuatkan kite tersenyum tanpa sedar. Diam x diam dah berapa tahun masa2 itu berlalu..........
manisnye saat itu, hanya kita yg tahu

Ibu Ain Nadhirah said...

tunggu untuk last episode but not last dalam hubungan kami....episode 4...coming soon maybe on next week