Monday, March 15, 2010

sekadar menulis

cuti sekolah seminggu bukan main gumbira ain sebab tak payah ke rumah baby sitter..tiap2 pagi bangun tidur ayat yang kuar dari mulutnya takkala abahnya tengah duk bersiap nak pegi keje..

"ibu ada duit tak"(itu soklan tersirat ain tau..maksudnya kalau aku jwb tak ada duit bermakna aku tak kejelah.....

"tak ada''

lantas sibulatku senyum terus sambung tidu sampailah kul 10 am...termasuklah ibunya dan baby sekali..senyap dalam perutku..

bangun awal2pun bosan tak ada apa yang nak dibuat...duk berguling galak depan tv jah...kalau sebelah petang duk menepe tepi ain layan kartun..pening aku tapi ain rileks jah..sejam sekali duk order susu...bukan main senang hati si bulat ni...bosan tengok kartun dia nak main game...kalau tak diputuskan line gamaknya berjam2 dia mainpun tak bosan.. biasanya paling lama aku bagi 2 jam saja...lepas tu aku cabutlah line.tak main game dia tengok tv pulak....sampailah dia tertidur.

babypun dah 23 minggu. cepat benar masa berlalu. duk hitung2 bulan dah dekat nak bersalinpun ada...seram aku mengingatkan saat itu...pengalaman pertama melahirkan anak..begitu susah dan perit sekali.....dah 4 tahun berlalu tapi rasa macam baru saja berlalu..tengok2 anak depan mata dah dekat nak sampai paras dada kita..Minggu depan dah 6 bulan. jantina babypun belum diketahui lagi..cuma abahnya asyik kata anak pompuan ni...kalau dulu dia duk kata anak laki tut tut anak pompuan yang ini pulak duk kata anak pompuan..maybe anak lelaki kot..ibunya pulak tak rasa apa2..pompuan pun tak apa lelakipun tak apa asalkan sihat selamat dan menjadi anak yang baik..amin. insyaAllah minggu depan pegi scan baby..lonipun bukan main galak duk berguling2 dalam perut ibu. maklumlah ruang perut ibu cukup luas...boleh bergolek2 ke sana ke mari..last scan..alhamdulillah baby sihat dan ukuran baby sesuai dengan usia kandungan..setiap saat aku mendoakan semuanya selamat dan dipermudahkan masa bersalin nanti...amin.



No comments: