Monday, September 28, 2009

Pagi raya pertama

pagi raya seperti yang dicanangkan adalah bersama keluarga mertua. jenuh aku menunggu abah ain pulang sembahyang raya..dalam kul 10.30 baru pulang sebabnya aku nak beraya umah akulak dan semestinya menziarahi kubur ayahku.. anak2 yang dah kawen tahun ni beraya di umah mertua masing-masing jadi tak dapatlah menziarahi kubur ayah pagi2 raya.tengah hari tu baru dapat menziarahi kubur ayah tercinta.aku pulang adik aku yang laki lak datang ziarah kubur...pastu mc long dan mc ti itupun pagi2 raya kedua diaorang pegi.




salam dengan abah....




comel sangat gambar ain duk salam ngan abahnya


giliran abah bersalamam dengan ma


bersama ain nadhirah.


gambar kami bertiga



pas bersalaman dan bagi duir raya kat anak buah sebelah somi kami bertiga pulang beraya bersama keluargaku . sampai2 hanya ada adik pompuan bongsuku. mek dan adik lakiku yang bongsu pegi ziarah kubur ayah. rumah kemas dan cantek berbeza hari sabtu yang ditinggalkan dalam keadaan seumpama kapal pecah. bagus adikku ni..rajin sesangat...juadahpun dah siap letak cantik atas meja...rajin sekali lagi

. bertuah sikening tebal tu nanti..tapi kena sedia duit banyak2 sebab minah ni tak reti masuk dapur...



bersungguh abah ain makan . si baju biru belakang tulah tukang kemas umah sampai licin...


aksi je lebih makannya tak pun si tembam ni
berianya kami bertiga..sampai terus makan....
***gambar lain nanti kedian aku upload...

1 comment:

mamacomel said...

Selamat Hari Raya Roha..kalu aku ada termakan atau minum..minta dihalalkan yek..kalu ada yg gaduh2 dulu tu..aku mintak maaf jugak..

kawan kita yg dua org kat opis tu..sal ngan wan..sonyap jo..mentang2 ar aku buat blog..dorang leh la tau psl aku..psl dorang..apa cite la gamaknya..sonyap sepi..minggu nih aku nak pg KL..dorang pun xjwb..bila aku tanya dorang ada x hari sabtu atau ahad..dah senyap camtu..xpegi la aku..kan pegi karang..masa plak tak sesuai..huhu..aku pegi kalu dijemput jee..