Tuesday, April 15, 2008

Love Story-Part 2

aku menjalani minggu2 practical seperti biasa...nik man masih banyak membisu dan aku lebih rapat dengan epul..hatiku diusik kerinduan tak kala munculnya hari khamis (sbb hari jumaat and sabtu cuti) dan terasa begitu lambat waktu berjalan..ahad adalah yang paling aku tunggu ( tapi sekarang hari Isnin adalah hari malas sedunia aku dan hari jumaat adalah hari hurrayyyyy aku (sebab cuti 2 hari) ..he..he..he. berbalik pada citer aku tadi...2 minggu selepas kami bertiga menjalani practikal..aku dapat merasakan aku sudah terpaut dengan nikman tapi aku masih berlagak seperti biasa dan nikman jua tidak menunjukkan apa-apa hint yang dia sukakan aku.

pada masa yang sama, 2 girls dari UKM datang menjalani praktikal bersama kami. nik man lebih rapat dengan mereka..kekadang hatiku mencemburui mereka, mungkin dia sengaja untuk menguji aku dan sengaja membuatkan aku jeles .....kami masih seperti biasa. Suatu hari, nik man meletakkan sekeping kertas di hadapan salah seorang girls itu. Ya... sebuah puisi. kami bergilir membacanya. Namun..kenapa hatiku terdetik..hatiku mengatakan puisi itu adalah ditujukan kepada aku...."Pertemuan"...itulah judul puisi yang dikarangkan begitu indah...dan (itulah puisi pertama yang ditujukan kepada aku secara tidak langsung..kerana empunya diri malu untuk berterus terang dan malu andai aku menolak cintanya)

masa berlalu...tibanya hari terakhir kami di Majlis Daerah..hatiku terasa sunyi...dan ketika ingin melangkah pulang aku memberikan nombor telefon umah sewaku (dulu manalah ada handphone ni) kepada epul & nikman...kami berpisah...

aku kembali ke UPM. menjalani kuliah seperti biasa. aku masih tidak mengetahui akan khabar berita mereka berdua. mungkin setakat itulah kenangan kami bertiga..aku tidak mengharapkan apa-apa...di suatu petang yang indah...sambil duk melayan TV, aku menerima panggilan telefon..sumpah aku tidak mengenali empunya suara...hatiku membunga...ya sidia nik man menghubungiku setelah berminggu2 aku berada di UPM. Kami berbual seperti biasa..bertanya khabar dan tanpa ku duga ( iyeke..aku rasa aku dah agakpun) nik man ingin berjumpa...dengan tak malunya aku menyatakan persetujuan.

2 comments:

MaMa AdRiAnA said...

cewah........... ok gak mu wak citer ni. aku suka baca, ada la gaya mcm penulis2 novel. blh buat kerjaya baru ni.......

Ibu Ain Nadhirah said...

well...sasterakan A1 (ko punsama gak kan) so bila nak start nulis aku nak baca ni