Friday, July 24, 2009

Salam sabtu

Ain kul 5 pagi dah bangun kemudian paksa2 bangun semua teman dia main. ha..ha..ibu dia biaq tidur dengan lena cuma abah dia je lah ain tak kasik sambung tidur. So dengan ayat2 jeles abah ain mulalah menyeksa batinku. bangun tidu dia sidai kain pastu lap2 debu kat tivi. aku memang baring lagak orang tidu tapi tak lenapun. saja malas nak bangun. Yang paling tak berkenan dihati tu kalau nak buat kejepun buat jelah tapi masih ada unsur2 nak menyakitkan hati kita. tak dak sesapopun paksa buat keje umah. wah! ayat perang...ayat perang ibu ain.

perang laki bini apalah sangat.(perang diam2pun perang gak ke) bangkit2 tidur je tengok abah ain duk bakar roti. dan buat ayat paling manja. ibu...tolong buat air nescaffe o tarik.... dan ain lak air teh o. amboi time nak suruh kita bukan main elok lagi..loni aku duk berperang ngan ain yang semakin liat nak mandi. tapi kalau dah masuk bilik air tu berperang pulak suruh dia stop main air. tunggu abah ain balik beki moto dia pastu kasi angkat ain letak dalam bilik air. macam tulah kebiasaan ain loni.

bosanpulak asyik duk terperap dalam rumah ni...nak berderat kat manapun tak tahu. abah ainpun dah dapat gaji. sukalah loni sebab gomenkan dapat gaji awal dan aku lak elaun masuk dalam 10 hari bekerja setiap bulan so..al hamdullah kami tak daklah terputus duit. elok je gaji abah ain licin elaun aku pulak yang masuk. dan yang paling best bulan ni aku dapat save 400 elaun ku. bila dah masuk gaji abah ain automatik duitku, aku stop guna. gigih guna duit dia lak....doa2 bulan depan pun macam ni gak. at least berbaki gak duit elaun ku. yihaa..suka hati makcik.....sukaaaaaaaaaaaaa.........tak sabar nak habiskan KPLI ini sebab nanti merasalah duit gaji banyak sikit......Syukur Ya Allah atas rezeki yang Engkau berikan kepada kami.

No comments: