Sunday, June 1, 2008

Ahad punya cete

Kenyang betul perut aku...aku makan sandwich banyak betul. entah napo tiba2 rasa sedap je sandwich tuna free ni. tapi aku berkongsi dengan semua org....ni aku memaksa matul habiskan.....dah nak abis dah ni..aku bosan sebenarnya ni. keje tak dok. bosspun dah ke melaka. minggu ni boss kbezian. lagilah aku tak dok keje...Jumaat nanti cuti tapi macam biasalah. cutipun kita orang tak ke manapun. Abah Ain keje. Sabtu Ahadpun keje. Macam ni lah kitaorang...kalau dia keje shift pagi kira oklah sebabnya petang2 boleh pergi jalan. kalau shift malam..kalau tak sibuk kul 11.30 dia dah sampai umah.Ain akan memaksa abahnya pakai seluar dan ambik kunci kete. jadi kitaorang dah biasalah merendak tengah2 malam. itulah masa untuk kami beriadah...ketika orang tengah lena tidur kita org satu keluarga masih yuya...yuya...

Semalam ahad...kami bertiga ke putrajaya. Ramainya orang..penuh...dan dalam ramai2 orang ni adalah aku terserempak 3 pasangan pengantin duk berposing. Zaman sekarang biasalah banyak pakej gambar2 ni..outdoorler, asalkan bahagia. Abah Ain berhajat nak beri makan ikan2 yang demuk2 (abah Ain siap cakap ikan tu sekor macam ibu demuk dan gebu) tapi roti semua dah abis. boleh dia beli roti berintikan kelapa.. ikan satu dia satu...lempar kat ikan satu..smbat kat mulut dia satu dan macam biasalah Ainpun nak beri makan..bila dah abis roti tu ain ngamuk suruh beli lagi.Kami singgah dekat putrajaya food court. aku beli Nasi Ayam BBQ (kongsi ngan Ain)- dia suka nasi ayam dan abah Ain makan chicken chop + wafer Ice Cream...balik tu beli udang galah sekor bagi kat ayah su and mak lang. Silalah kongsi adik2ku..nak beli sekor sorang mahal sangat...22-25 hinggit sekor (bukannya besarpun).Kan gaji abahnya Ain dah masuk so duit ibu otomatik senyap tupas...segala perbelanjaan ditanggung olehnya.

2 comments:

MaMa AdRiAnA said...

hehe seronoknye bersama family sdri kn. Smlm I ada mslh sket ngan hubby I, So today I xde moodla nak buat entry, kamera pun I x bwk bad mood punye pasal. kenapa ye, harus pompuan je salah, harus kite je nak nak mgalah. besar sgt kah dosa kite? I fed-up ni.......... :(, I x blg buat entry dlm blog I nt dia baca lak..

Ibu Ain Nadhirah said...

aku bagi cadangan leh tak.walaupun abah ain tak baca blog aku tapi hari tukan aku ada karang puisi spontan. itulah caranya menyampaikan sesuatu dengan maksud yang tersirat..moga dia memahaminya