Wednesday, June 4, 2008

Tajuk nilah " MINYAK 2.70"

Hah...malam tadikan aku nak g hantar adikku ke Hentian Kajang. so kami keluar umah kul 8.10 malam..bas kul 8.30 malam..keluar2 umah je...kete dah berderet2...nak keluar dari cabang umah akupun tak dapat...aku paksa abah ain selit je tanpa tunggu kete yang berderet2 tu. so lepas satu..dalam otak aku sure kat depan jalan reko tu jam pulok. betullah jam lagi...apa lagi abah Ain belok ke jalan menuju kajang dan bagi signal buat u turn kat tengah2 jalan..sib baik lepas dan selamat...kat situ jam dah 8.20...debaran aku bkurangan sikit bila dapat lepas jam kedua ni..so 8.25 kami sampai. Bas memang dah ada...kat situ memang bas on time...fuh!!!lega2.kalau tak melayan duit aku RM68 ringgit. Adikkupun dah bagi mesej dia org dah selamat sampai...dan pas hantar diaorang minyak kete kami dah kuning so terpaksalah join member2 lain isi minyak...sejam duduk dalam kete yang kekadang tak bergerak2 langsung walhal ke stesen minyak hanyalah 500 meter je..dalam tu keje Ain duk ambik gambar2 kami...dia ambik bahagian mata jelah..lubang hidung aku lah...apaler si Ain. Marah sikit melalak2...masa duk tunggu turn isi minyak tu ada 4 kali Ain melalak sbb kena marah(macamle kena marah...ditimpa perasaan betullah..bagi adik baru tau)pas tu kita orang singgah makan satay kat bdr baru bangi. lama betul menunggunya (satay kehabsan stok-duk tunggu stok baru)..makan2 balik umah dan kul 10.30...lepak2 dan pas minum susu satu botol Ain termuntah...so laki bini duk ngelaplah sisa itu..tukarkan baju..ni terlampau kenyanglah tu..dah lah tadi makan nasi himpit punyalah banyak...sambung minum susu satu botol..itulah keje Ain kalau makan melebihi had....

No comments: