Monday, October 12, 2009

Ikut abah ke Arkib

balik dari maktab aku teruslah ambik ain dan seperti biasa ain suka benor order fresh oren. itulah hari2 yang dia duk mintak andai sampai umah. bukan main lagi ya si montot...tapi tak apalah ibupun tumpang sekaki sedut...baru je aku tanggalkan tudung abahnya balik..muka berpeluh2 dan nampak macam ingin mengejar sesuatu

abah kena pegi arkiblah ibu..kena ambik offer letter
la..diaorang tak poske
'tak...sib baik call tadi
report duty khamis ni.....
diaorang ckp dah cuba call kita tapi tak dapat..

*khamis ni aku dah start ada driverlah..suka sgt tapi yang tak suka aku kenalah melanggut kat Ib sampailah jam 5.30

so aku macam biasalah suka memfollow bontot babah..lagipun kami ni jalan KL memang lah tak tahu. aku kalau tak tahu jalan rasa tak reti nak drive masuk KL. untuk ke arkib kami dah tahu sebab hari sabtu lepas aku pegi umah classmate kat kuartes kerajaan jalan duta. dia lah yang bagi direction..lawaknya bila sampai kat LHDN barulah kami berdua perasan yang kami pernah sampai kat sini beberapa tahun yang lepas tapi dengan teksilah. masa tu aku menemani babah interview kat sini..*** tak daptpun babah keje tu.

sampai2 je arkib, abah masuk kat guard, abah pegi register dulu sambil tanya mana nak jumpa puan (nth aku tak tanyapun babah )

guard tu terus panggil abah Encik..bila dia tahu abah bakal keje sini
**masuk2 kete je abah ain ckp gitu

****he..he...lawak btullah abah ni....

Suasana arkib sesuailah dengan namanya...sunyi sepi..hanya ada staff aje itupun beberapa kerat je.
sepanjang aku duk menanti abah kat kete bersama ain hanya ada cleaner je lalu lalang..pendek kata sunyi sepilah....

abah kata opis sesuai untuk tidu..lampu2 pun malap je....

Kami bersyukur sangat kerana impian abah untuk memiliki kerja yang baik akhirnya berjaya.

No comments: