Tuesday, August 25, 2009

apasal aku tak buat2 keje sekolah ni

kununnya sebelum cuti haritu aku nak siapkan semua hal2 berkaitan ngan folio terutama RPI. aku tak tahu nak olah macam manalah dengan RPI ni. tak tahu kenapa aku tak kreatif nak tulis RPI. praktikum dah nak habis. lagi 3 minggu. penyeliaanpun berbaki satu je iaitu penyeliaan bersama guru pembimbing dengan pensyarah. so far markah oklah dalam 4 dan 5. cuma tak delah nak cemerlang. akupun tak nak cemerlang sebab kena observe sekali lagi oleh pensyarah lain. kena prapared ngajo lagilah. aku ni dah tua dah malas nak buat keje banyak2 kali. kalau dah cukup 8 kali selia tu kira cukuplah.nah habiskan cepat-cepat musim praktikum.pas tu PK exam , kursus induksi 2 minggu dan last BTN. pastu apalagi tunggu surat postinggggggggggg.yariba....ke manalah aku akan bertugas ni? buatnya jauh dengan abah dan ain terpaksalah jadi isteri dan ibu weekend and school holiday aje. nak setel pasal pindah2 ni mahu ambil masa.
*malasnya nak buat keje sekolah......

adakah aku bersedia untuk pregnant??..andai Allah memberi aku rezeki aku menerimanya dengan hati yang terbuka. memang dudap..dudap fobio dengan ubat bius. andai aku masih lagi bersalin operate bermakna 5 tahun berturut2 aku kena bedah...traumanya..............traumanya..........

andai aku dapat bersalin normal.nikmatnya kerana aku berpeluang juga merasainya. kekadang rasa habis praktikum ni aku bersedia nak pregnant....kekadang pk lepas BTN...macam2. kita yang merancang tapi Allah yang menentukan.

pagi ni bersarapan nasi goreng. bila anak makan kitapun rasa lege. taklah rasa ain berlapar. minggu depan dah ngajar balik...aku perlulah bekalkan sarapan untuk ain. bimbang kalau babysitter tak prepared makan untuk budak2 nanti. biasanya pagi2 memang abahnya akan singgah kat gerai beli sarapan untuk ain. bila kita bekalkan sarapan sekurangnya anak kita ada makanan. jangan baby sitter tak bagi udahlah. cuma time2 pagi ain ni makannya kurang andai kita tak suapkan

No comments: