Sunday, August 23, 2009

salam senin

bila anak dah makan dah mandi lega rasanya. lebih2 time posa ni kena masak untuk anak jugak takkanlah nak biar anak berlapar mentang2 kemalasan nak masuk dapur. tapi masak yang biasa aje. Sahur jam 5 tadipun ain turut sahur gak. udahlah aku tak prepared lauk untuk ain yang adapun ayam pedas + sayur air. sayur air tak naknya di mintaknya jugak kicap. jadi senang cete gorengkan telur kicap untuk ain. makan sahurlah kami bertiga. seronok gak sambil duk koya bila ain dah besar dan pandai nak posa merasalah aku dan abahnya kejutkan anak-anak sahur. seronokkan time tu.
pengat pisang yang semalampun masih berbaki duk elok je dalam peti, sure petang nanti abah ain makan balik pengat tu. tapi dia request nak makan onde-onde???hantu kuih betullah abahnya. onde2 boleh buat cuma aku tak begitu gemar bila beli kelapa parut. mananya nak carik kelapa muda setampang ni yang adapun tua. memang tak sedap kuih kat KL ni berbeza benar kuih kat kampung. wah seronok betul cuti time2 posa ni sebab boleh sambung tidu lepas subuh...jeles je abah ain tengok aku sambung tidu dan dia bersiap2 nak pegi keje. tengah duk bersiap2 1 mesej dari staff dia mengatakan tak dapat masuk keje kerana kete rosak kat kuantan..selang beberapa minit lak panggilan masuk dari staff lain pulak..bagi tau tak dapat masuk keje gak.....mungkin semua macam ni kot time2 awal posa time2 monday blues gila malas nak masuk keje. aku pun sama dulu2 ehh..dulu ke..sama je loni senin bukan main malas lagi..boleh aku lengah2 time bersiap alih2 kat luar dah terang bederang baru tak sempat nak panaskan enjin kete....berdesut ke sekolah....

* ain duk manggil kat luar suh teman dia tengok TV.udahlah kalau on laptop dia yang guna dulu pastu bagi kita kejap sibuk dengki suh tutup teman dia....yang palimg ain buat lawak ialah jeles kalau aku duk menepek dengan abah dia. boleh dia cakap..abah meh sinilah...ibu ada kat bakang tu...meh tidu sinilah(suh tidu tepi dia) boleh dia paksa abahnya menepe kat belakang dia sebab dia tengok aku duk menepel kat abah dia...GGGGGGGGGGG.....................dapat adik nanti tak tahulah macamlah adik dia kena buli nanti..

No comments: