Sunday, August 2, 2009

cuti 2 hari ni

cuti dua hari ni aktiviti kami adalah pegi makan durian, makan rmbutan. duku, salak dan manggis. ada org tu dapat kete baru terus berdesut balik kampung. so kami yang tak balik kampung ni tunggulah buah tangan dari kampung. makan2 gitu2 je sebabnya aku ni kalau makan durian surelah besoknya sakit2 tekak dan badan2 pun macam nak demam. kena makan banyak2 jangan makan sikit. itulah petua yang aku tak tahu sahih ke atau auta. hari ahad kami meredah shah alam, adik aku pulak balik kampungnya..adalah diaorang bawa mai rmbutan dan durian. siap bawak balik petai lagi tu. memang tak sama petai kampung dengan petai kat sini yang dah layu mayu tu. aku tengok jelah diaorang duk makan dengan sambal poyok dan budu. masyuk sedap je aku tengok. tahan2 je perasaan jelesku itu. nak hilangkan rasa terluir aku kat petai2 dan budu + poyok tu aku ambillah poyok dengan sambal je.....makan tak hingat dunia gak. Nasib akulah selalu operate kenalah selalu pantang2 mkan. seafoodpun aku tak ngap lagi....sedapnya pari bakar portugis. banyaknya makanan kegemaranku tak boleh dimakan lagi. pendek kata bila dah sembuh sepenuhnya lagi..mau aku pulun makan bende2 itu.tunggu je........aku nak makan sedap2 nanti....

***malasnya aku nak ke sekolah esok...dah masuk minggu ke 7 ada 5 minggu lagi suka sangat tapi keje gila banyak aku tak buat apapun lagi...

No comments: