Thursday, August 27, 2009

Doa ibu dan Ain untk kejayaan abah

sudah 2 minggu abah ain buat preparation carik segala mak nenek berkaitan dengan arked negara, berkaitan dengan isu2 semasa hanya kerana 1 impian hanya kerana impian itulah abah ain tidak jemu menadah tangan memohon keberkatan dariMu Ya Allah agar dimurahkan rezekinya dan dipermudahkan dalam urusan interview ini, tiap kali telefon ma kat kampung tak lekang meminta ibunya mendoakan kejayaannya nanti. Hanya mereka mereka yang seumpama kamilah yang memahami apa yang aku ingin katakan.

hari ini 28/8/09 abah ain buat pertama kali melangkah ke dewan temuduga untuk position pegawai arked negara . bukan senang nak dapat panggilan temuduga time2 gawat ni lebih2 lagi abah ain mana pernah dipanggil menduduki exam. sepatutnya kena duduki exam dulu barulah dipanggil temuduga. apa2pun itu satu rezeki yang buat kami semua.

* ibu ain ni baru dipanggil temuduga..dah kecoh macam dah dapat...
memang la tapi sukar utk aku cetekan bagaimana perasaan kami...sekurang2nya ini satu peluang....peluang yang sukar untuk datang

bukan main hensem abah ain pagi ini..duk depan cermin berjam2...kalah pompuan kalau abah ain bersiap sebab dia macam tak jemu duk telek penampilan dia kat cermin. aku lah yang selalu duk sergah dia sebab duk tergedik-gedik bahu depan cerrmin dah alih2

sibuklah ibu ni..tak boleh tengok orang senang sikit

errrrrrr......yang duk berjuta kali tergedik2 gedik bahu depan cermin tu napo. pening duk tengok..

suka hatilah....

dah hasillanya disebabkan tak dak keje...mulalah sesi bertikam lidah dan akhirnya si montot ain menjerit

jaangannnnnnn bisinglahhhhhhhh.........janganlah bergaduhhhhhhhhhh................

dua-dua terus senyop.


itu selingan je..yang biasa2 terjadi kat laki bini yang selalu panas antara satu sama lain..ataupun sebab tak ada pasal cari pasal..

msg abah dalam kul 9.45 tanya dah siapke..itupun takut2 sebab takut abah ain duk dalam bilik interview...selang 5 minit abahnya cakap dah siap..calon pertama. macam2 disoalnya banyak benar ditanyanya....siap cakap saya rasa awak dah study pasal misi visi arked kan so saya tak nak tanya bende2 itulah saya tanya bende lain...

memanglah calon pertama diorang suka tanya banyak2...apapun aku suka tanya feedback or air muka penemuduga macam mana

abah ain macam biasalah akan jawab..mereka ok dan senyum2

moga ada rezeki abah. Amin

* aku berjaya masak asam pedas ikan kerisi. lain kali boleh buat cuma tambah satu keping asam lagi next time. terima kasih kepada perencah adabi..aku guna yang tu je..taklah buat rencah sendiri cuma tambah2 bahan2 spt daun kesum+kantan+ garam+asam keping je...sedap..cubalah

No comments: